Polski box office: „Jumanji 2” ze 137 tys. widzów

Jak można było się spodziewać, ostatni weekend 2017 roku w polskich kinach należał do filmów albo z dubbingiem, albo oryginalnie nagranych po polsku. Na pierwszym miejscu polskiego box office’u niezmiennie pozostają Gwiezdne wojny: Ostatni Jedi, które w ostatni weekend obejrzało 194,8 tys. widzów, a od momentu premiery – 1,7 mln. Niestety, tak jak zawsze, dystrybutor nie udostępnia informacji na temat tego, jaki procent widzów zdecydował się obejrzeć film z napisami, a jaki z dubbingiem. Można jednak założyć, że dubbing przyciągnął podobną liczbę widzów co w premierowym tygodniu, czyli około 46%.

Drugie miejsce, co również nie powinno stanowić zaskoczenia, przypadło familijnemu Paddingtonowi 2, na którego wybrało się 171,1 tys. Polaków, a od początku wyświetlania go w kinach (pierwsze pokazy przedpremierowe odbyły się już na początku grudnia) – 249,1 tys. Mimo dość głośnych narzekań, głównie użytkowników Facebooka i tzw. „influencerów”, że Jumanji: Przygoda w dżungli dystrybuowana jest tylko z dubbingiem, film zainteresował 137 tys. widzów i uplasował się na trzecim miejscu zestawienia. Nie jest to jednak wynik z samego zeszłego weekendu, wlicza się do niego również widownia z pokazów przedpremierowych filmu, które zaczęły się już w Boże Narodzenie.

Kolejne pozycje z pierwszej dziesiątki box office’u nie miały najmniejszych szans z filmami, które stanęły na podium. Zajmujący czwarte miejsce Król rozrywki zgromadził ponad 100 tys. widzów mniej niż Jumanji – jego weekendowy wynik zamknął się w 26,6 tys. widzów, a od momentu premiery – 33,9 tys. Z filmów dystrybuowanych z dubbingiem w box offisie znalazły się również: Coco (miejsce 6.; 19,1 tys. widzów; 652,2 tys. od momentu premiery), Magiczna zima Muminków (miejsce 8.; 14,2 tys.; 45,9 tys.) i Pierwsza gwiazdka (miejsce 9.; 13,3 tys.; 483,5 tys.)

Źródło: Box office’owy zawrót głowy

Odpowiedz